Firma MyShirt.cz u nás už od roku 2015 dělá radost svým zákazníkům potiskem triček. Ve své nabídce mají několik tisíc motivů, ale pro “fajnšmejkry” umí potisknout tričko, tašku nebo třeba polštář dle přání. My jsme se vypravili za grafikem a současně jedním ze spolumajitelů firmy – Honzou, neboli Matějem.  A proč mu tak všichni říkají? Dle Honzových slov proto, že občas něco zvrtá. 🙂

Se svým parťákem Tomášem založili firmu doma v kuchyni, kde od rána do večera tvořili motivy a následně je tiskli. Po čase se přesunuli do “celého bytu”. Honza se grafice věnoval již na škole, ale pořádná praxe přišla až s další prací.  Ve volném čase rád jezdí na kole po kopcích, kutí něco doma na zahradě a aktuálně se těší se svou manželkou na miminko.

Jak jsi se k vymýšlení motivů dostal?

Na služby externích grafiků jsme neměli peníze, takže jsme začali sami. Náš den probíhal tak, že jsme od 6h do 17h vyráběli trička a večer kreslili nové motivy. Co jsme nakreslili, to jsme museli umět i vyrobit, což byl největší problém. Na začátku se jednalo o jednoduché nápisy a texty, takže tam o grafiku až tak moc nešlo. Učili jsme se za pochodu a tím, že jsme byli každý den i ve výrobě, měli jsme spoustu poznatků, co a jak kreslit. Dnes už se snažíme dělat grafiku složitější s ohledem na to, jakou technologii se bude vyrábět a kterou potřebujeme vytížit.

A k téhle práci? Byl to tvůj sen vymýšlet grafiku na trička nebo shoda náhod?

Shoda náhod a potřeba. Né každý den je člověk kreativní a vymyslí prodejní hit. To je potřeba si uvědomit. Někdy je týden, kdy člověka nenapadne nic. Jindy to jsou 3 nápady za den. Výhoda je, že když člověk nemá nápady, je tu dost jiné práce, která je potřeba udělat a třeba člověka zrovna u jiné činnosti něco napadne.

Na webu jsi za autora většiny motivů, podílí se na vymýšlení motivu ještě někdo od Vás z týmu?

Určitě v tom nejsem sám, spousty motivů vymýšlí Tomáš (druhý z majitelů firmy). Dobrý nápad občas ale přinese kdokoli z týmu.

Kde bereš inspiraci?

Náměty na nové motivy jsou všude kolem nás, jde o to, jak moc je člověk vnímavý. S tématy příjdou často i sami zákazníci – například letos jelo chalupaření, karavany nebo plachetnice.

Pomáhá s vymýšlením třeba i rodina a kamarádi?

Na leden čekáme s manželkou rodinu, takže jsme v poslední době přidávali těhotenské motivy a dětská trika – takže vlastně pomáhá 🙂

 

Velmi mě pobavilo tričko s “Encyklopedií včel, vos a čmeláků” to je také tvá práce? Můžeš popsat příběh tohoto trička a jak vznikalo?

Tenhle motiv vymýšlel kolega Tomáš a je inspirovaný právě zákazníkem, který je vášnivý včelař a objednal si u nás snad všechny trika s touto tématikou. Tomášovi se rozsvítil radar. Aha, musíme udělat další motivy pro včelaře.

Setkal jsi se někdy s něčím co nebylo možné vytisknout a bylo třeba design předělat?

Ano, s tím se potýkáme často. Občas chce někdo přenést skicu z papíru na triko, jindy zase logo firmy v malém rozlišení. Setkáváme se i s motivy, které jsou chráněny autorským zákonem a vyrobit je proto nemůžeme. V několika případech jsme odmítli dělat triko s rasistickými nebo urážlivými nápisy.

Jak dlouho Ti trvá vymyslet a nakreslit motiv?

Ty jednodušší jsou v rámci minut, jiné jsou v rámci hodin. Někdy se mi i stane, že 3 hodiny člověk kreslí motiv a když je hotový, tak ho smaže. Nyní máme na eshopu 9000 motivů a člověk už selektuje motivy. Některé starší se dneska i upravují, jak se zdokonalují naše grafické schopnosti.

Máš teď něco rozdělaného? Na co se zákazníci můžou v nejbližší době těšit?

Houbařská sezóna je v plném proudu, tak třeba se na našich stránkách objeví něco s touto tématikou. Zanedlouho jsou tu Vánoce, takže budou moje ruce potřeba zase více ve výrobě než u počítače. To však může přinést nové nápady.

Jaký byl nejvíc ulítlý potisk co jsi vytvořil? Nechá se ještě na MyShirt.cz koupit?

Několik ulítlých motivů na stránkách máme, za některé se i trošku interně stydíme. Ale často bývají kontroverzní věci lákavé. Nejvíce ulítlých věci mi ale v hlavě utkvělo z doby, kdy jsme na stránkách měli editor vlastního potisku. Zákazníci si sami kreslili po triku a přidávali fotky. Tam nebylo o extrémy nouze. Editor jsme museli za čas odstranit a děláme zákazníkům individuální návrhy, které jsou v ceně trička. Je to tak pro obě strany lepší 😀

Vzpomeneš si na nejbláznivější přání zákazníka?

Triko na kterém nebylo tzv. celopotisk – nezbylo na něm snad centimetr volného místa. Byly to fotky květáku a brokolice.

Jak často si zákazníci objednávají vlastní motiv?

To se děje několikrát za den. Tím že jsme eshop zaměřený na kusovou výrobu a individuální přístup, tak nás zákazníci poptávají často. Rádi se k nám i vrací, protože jsme rychlíci a snažíme se o precizní práci.

Děkuji za rozhovor 🙂

Lenka Nováková

Předchozí článekJak vybrat správné osvětlení do kuchyně
Další článekTrendy v technologiích